Имя: Valentin
Сообщения: 16261
Откуда: Москва / Королев
Модератор: М: Автомобили
Цитата:The boost control valve controls the turbo's wastegate actuator, the throttle pedal of the turbo.
On the THP engine the boost control valve controls the amount of vacuum that goes through from the vacuum pump
to the wastegate actuator. The more vacuum the more boost the turbo produces.
This valve gets stuck sometimes. Causing many problems, producing excessive boost or no boost at all as a result.
The boost valve assembled: Three vacuum ports for controlling the wastegate actuator and one power clip from the ECU, for controlling its magnetic coil.
To open the valve you need to remove the metal clip holding its top part to the valve body.
The red silicon diaphragm is the top of its inner part.
Principle of operation
By controlling the valve's coil, the inner cylinder moves up and down following the ECU's command and letting more or less vacuum go through.
Fault finding
The cylinder is both scratched and dirty. The cylinder liner is also scratched and has dirt inside (oil residues).
This is the boost control valve split in its four parts:
1. Top cover with 2 ports
2. Valve body, with magnetic coil
3. Control cylinder and silicone diaphragm
4. Air filter
softic:да и были ли у кого-то такие проблемы на форуме?
softic:х/з, тут по фоткам не понять, как определяется его убитость.
но вообще-то очень похоже на наши ошибки, когда давление падало слишком сильно - могло быть и это.
MasteR:Теперь дошло - поскольку ты его обозвал - клапаном ограничения наддува - не сразу понял.
Я его всегда знал как электромагнитный клапан управления наддувом.
Bulyan:грубо говоря, регулирует разряжение в актуаторе и, соответственно, положение заслонки. Клапан управляется импульсами от ЭБУ, то есть не просто вкл/выкл.
softic:ну, я думал, что у тебя есть яма, где можно починить аффто
или ты не на эту тему велкамы раздаёшь?
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0